close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הפקת פרסומות לטלוויזיה- מהו הקסם שכל כך מצליח להפעיל אותנו?

מערכת שורשכג סיוון, תשעו29/06/2016

מהו העתיד של הפרסומות בטלוויזיה?

תגיות:

ב-22 בספטמבר 1955, שודרה פרסומת הטלוויזיה הראשונה בבריטניה, ופרסמה משחת שיניים מסוימת. שישים שנה אחר כך, הפרסומות בטלוויזיה עדיין שולטות בכיפה, למרות הנוכחות המאיימת של האינטרנט.

בשנת 2005, לכבוד יום הולדתו ה-60 של המדיום, נשאלו מומחים בתחום איך לדעתם ייראה פרסום הווידאו בעוד 60 שנה? הנה כמה מהתשובות שהתקבלו:

  • בעתיד, כל משטח יהפוך למסך. הקירות, הריצוף, התקרה...
  • אנשים לא יהיו מסוגלים להתבונן בתמונה מבלי לראות תנועה. מישהו יפתח פחית ביסקוויטים וסרטון פרסומת יהבהב בה, ילד יתבונן החוצה מבעד לחלון המטוס וסרטון וידיאו יופעל לנגד עיניו, בעננים.
  • מפרסמים ישתמשו בפרופיילינג (בניית פרופיל) כדי לכוון לפלח שוק ספציפי.
  • סרטי הפרסומת ייתפרו כך שיכללו כל דבר שמעניין את הצופה. סצנות יוספו או ייחתכו, תלוי בנתונים שמפענחים מיהו הצופה.
  • הידוענים האהובים על הצופה, חיים או מתים, ייכללו בסיפור ואפשר יהיה להחליפם בידוענים אחרים שאהובים על צופה אחר, תוך כדי הצפייה שלו בסרטון.
  • חיישנים ידעו מתי האדם חושק במוצר מסוים כך שהפרסומת של המוצר תוצג לפניו באופן מידי (על ידי רחפן, כמובן).

אבל, עד אז, הפרסומות בטלוויזיה מציעות בימינו לא מעט יתרונות לעסקים, על ידי שילוב שמע, תמונה ותנועה באריזה אחת שתעניין את הצרכנים.

פרסומות שלוכדות את תשומת ליבו של הקהל יכולות להניע צרכנים להתחיל לפטפט על המוצר ולאשר מחדש באופן יעיל את המסר הפרסומי. ובכלל, האפשרות לפרסם בערוצי הטלוויזיה השונים מאפשרת לעסקים למקד את הפרסומת שלהם ולכוון אותה לקהלים ספציפיים.

להגיע לקהל גדול

אחד היתרונות של הפרסום בטלוויזיה הוא היכולת שלו לתקשר עם קהל גדול מאוד. הפרסומת בטלוויזיה, שנחשבת לאחת הצורות של תקשורת המונים, פועלת היטב ומצליחה למשוך תשומת לב, ליצור מודעות ולגרום להעדפה של מוצרים ושירותים שונים.

בגלל שהפרסום מתמקד בקהל צופים גדול מאוד, הפקת פרסומות לטלוויזיה נוטות לספק מסרים כלליים יותר ולא בהכרח ספציפיים מאוד.

להצליח ליצור אבחנה

למרות היכולת להגיע לקהל גדול באמצעות הטלוויזיה, חשוב לציין שהיכולת לכוון לפלחי שוק ספציפיים, גדלה באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות. באמצעות הפרסום בטלוויזיה, המפרסמים יכולים לשים להם למטרה פלחי שוק ספציפיים צרים, לא רק על ידי הצבת הפרסומות בשעות מסוימות (כמו שעות הצהריים, כשהילדים חוזרים הביתה מבתי הספר, או שעות הערב כשהמבוגרים צופים בחדשות), אלא גם על ידי בחירה בערוצים המסוימים שבהם תופיע הפרסומת (למשל, אולי יותר בערוץ 20 או 24, ופחות בערוצים הגדולים 2 ו-10).

הפעלה רב – חושית

הטלוויזיה הצליחה תמיד להפעיל מספר חושים בו זמנית על ידי שילוב של טקסט, תמונה, קול ותנועה. אמנם, פיתוח של פרסומת יעילה לטלוויזיה דורש תכנון משמעותי, שימוש במומחים מנוסים, ולעתים קרובות אנשי הפקה יקרים – אבל גם הערך המוסף שמתקבל יכול להיות בעל משמעות רבה. צריך להבין שההפעלה הרב חושית היא הסיבה בגינה הפרסומת בטלוויזיה נותרה האפשרות היישומית שבה בוחרים מפרסמים רבים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה